giinaforseen

Direktlänk till inlägg 27 juli 2010

Dagens och gårdagens ridpass:)

Av Gina - 27 juli 2010 13:03

Hej:D

 

tänkte uppdatera om dagens och gårdagens ridpass:)

Ska införa en ny sak att jag berättar vad för utrustning jag hade på min ridtur,kommer bilder också någon gång på min utrustning ;P

 

Gårdagens:

Honda:

Hade dressyrsadel prestige

Gold medal aachen träns med nova bett

Eskadron flexi soft benskydd

 

Jag:

John whitaker hjälm

race safe väst

Jodphur och chaps:)

 

Ridning:Hon hade ju vilat nu i tre dagar så skulle bara ut på en skritt runda.

Vi pröva något helt nytt idag,red ut en timme med mamma som gick bakom betet och sen går tillbaka igen det är som en cirkel typ runt:PGick jätte bra,vi stötte på sopbilden som gjorde rent gatornas kanter,stor stor STOR lastbil haha men hon skötte sig utmärkt:D

betyg:5/5

 

Dagens ridpass:

Utrustning honda:

Hoppsadel kieffer excellent

CH pullarnos träns

Eskadron skydd

 Jag:

John whitaker hjälm

racesafe väst

jodphur och chaps:)

 

Ridning:På schemat stog de lugn tur på halvlång tygel:)

Red i en halvtimme typ och de gick jätte bra!!

Lugn och fin,lite fjompig ibland :P

Hon fick mest bestäma idag tempo o så:)

Hon är jätte slö nu:(:(

betyg:4/5(pga slöheten)

 

En fråga:

Kan hästen förlora så mycket salt om den inte har en saltsten så den blir så slö?

borde man ge henne saltsten så blir hon piggare och har mer energi?

tacksam för svar:)

 

kramar gina

PS jag HATAR tvestjärtar och ollonborrar!!!!

 
 
Ingen bild

Ingela

27 juli 2010 14:07

Saltsten är bra i denna värmen! Men de blir slöa av bete o att gå ute dygnet runt utan mat. Det är inte tillräckligt med energi i gräset.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gina - 12 november 2010 21:31

Nu kände jag att de var dags,jag har fått nog av bloggplatsen problem alltid...   så nu ska ni gå in på hädanefter http://ginaforsen.blogg.se !!!!! ...

Av Gina - 12 november 2010 20:57

Tyvärr har ej haft ork att blogga,de blir ganska tråkigt ibland för jag vet inte vad ni vill läsa om ?vill ni höra någon åsikt om sakerr eller så?? :)     Det har hänt lite grejer sen sist iallafall som första tävlingen och första prisutdelning...

Av Gina - 31 oktober 2010 16:23

red jag ut en runda påp 50 min i de varma vädret :O   utvärdering: I början av rundan var hon loj och inte alls på arbetshumör.. Men hon var jägtte duktig,på denna rundan har jag alltid fått hoppa av då hon vägrat gå vid vissa tillfällen men ...

Av Gina - 31 oktober 2010 16:13

IDAG lastade vi för andra gången :D   idag så hade jag spöet direkt bakom och parerade när de behövdes,de tog nog två minuter sen var hon inne haha! Så himla duktig i ungefär 30 sec höll hon på att dumma sig(stegrade och hoppade åt sidan(de är ...

Av Gina - 31 oktober 2010 15:57

Igår hoppade jag igen!   Hoppade som ett S med enkel hinder.   Mamma filmade som ni snart kommer kunna se ;)   Utvärdering: Honda kändes seg och lyssnade inte alls för ytter när jag red fram,även dom första sprången vek hon sig utåt men...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards