giinaforseen

Direktlänk till inlägg 14 juli 2010

Gårdagens ridpass.

Av Gina - 14 juli 2010 15:19

Hade tänkt börja lägga in ett inlägg om varje ridpass om hur det har gått och så,imed jag inte haft internet som funkar så kunde jag inte berätta om gårdagens.


På shemat stog de galopp och uthållighetsträning

För det första så hade jag glömt martingal så fick rida utan det kändes naket hahha

Har inte berättat att jag fick ha martingal i början då hon bara tog upp huvudet jätte högt och för att jag skulle hålla i mig då hon kunde mycket väl dra iväg och bocka:P

Så skulle bli intressant att rida utan!

Idag gick de super hon lyssnade perfekt och var ovanligt duktig utan också!

Först skritta jag i en kvart ungefär sen började jag trava och detta var ju uthållighets träning så de blev trav och galopp i en halvtimme sen,sen komem de folk på cykla och emd hundar så de blev pauser med skritt också då ofc sen på vägen hem så blev de mycket sakta galopp och då fick hon mjölksyra asså hon blev segare och segareXD

Sen så skrittade jag hem i ungefär tjugo min!

Är jätte nöjd det är svårt att ha galoppp träning imed de kommer så mycket folk sen kan man ju inte rida fram och tillbaka i intervaller...

Så idag får hon 5/5!guldstjärna på henne!

puss !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gina - 12 november 2010 21:31

Nu kände jag att de var dags,jag har fått nog av bloggplatsen problem alltid...   så nu ska ni gå in på hädanefter http://ginaforsen.blogg.se !!!!! ...

Av Gina - 12 november 2010 20:57

Tyvärr har ej haft ork att blogga,de blir ganska tråkigt ibland för jag vet inte vad ni vill läsa om ?vill ni höra någon åsikt om sakerr eller så?? :)     Det har hänt lite grejer sen sist iallafall som första tävlingen och första prisutdelning...

Av Gina - 31 oktober 2010 16:23

red jag ut en runda påp 50 min i de varma vädret :O   utvärdering: I början av rundan var hon loj och inte alls på arbetshumör.. Men hon var jägtte duktig,på denna rundan har jag alltid fått hoppa av då hon vägrat gå vid vissa tillfällen men ...

Av Gina - 31 oktober 2010 16:13

IDAG lastade vi för andra gången :D   idag så hade jag spöet direkt bakom och parerade när de behövdes,de tog nog två minuter sen var hon inne haha! Så himla duktig i ungefär 30 sec höll hon på att dumma sig(stegrade och hoppade åt sidan(de är ...

Av Gina - 31 oktober 2010 15:57

Igår hoppade jag igen!   Hoppade som ett S med enkel hinder.   Mamma filmade som ni snart kommer kunna se ;)   Utvärdering: Honda kändes seg och lyssnade inte alls för ytter när jag red fram,även dom första sprången vek hon sig utåt men...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards