giinaforseen

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

Gårdagens ridpass;)

Av Gina - 13 augusti 2010 10:52

Hej:)

Red igår,fast jag inte vill då de är så tråkigt men måste ju rida min underbara häst tyvärr tycker hon också det är tråkigt så jag tog en liten chans och red på fältet precis vid betet(inte ängen liksom för er som vet hehe)Förra gången jag red på ängen med henne då gick de ju helt åt skogen..så hade inte så höga förväntningar..

Men hon var helt amazing:Dså jäkla kul!

Hon har ju inte jobbat så mycket då de är svårt när vi bara rider rakt fram så vi jobbade på och gjorde skänkelv och framdelsv. som hon har blivit mycket bättre på då vi övar de när vi rider rakt fram:)

Sen så är det svårt när kompisarna står och tittar och att där inte är något staket eller liknande runt så de är svårare för henne då iemd hon är så ung..

I höger galopp gick hon helt ner och stadigt jätte skönt!

 

Så hade tre ++++ saker idag:D

 

1+:Jobbade på med baken,sökte sig ner hela tiden

2+:Kunde faktiskt sitta ner på henne i dressyrsadeln,har ej fått bra grepp i denna sadeln konstigt nog men nu var det jätte skillnad hehe och hon är INTE den lättaste att sitta på hon är SÅ skumpig!men gick jätte bra :D:D:D

3+:Jag har suttit framåtlutad innan nu kan jag sitta rakt medd brösten i vädret och jobba med mitt arsel:D

 

Så är jättejättejätte nöjd med henne!

 

Idag ska vi ut på ett galopp pass hade jag tänkt om vädret tillåter:P

 

Igår,silken åska och regn!tyckte jätte synd om min häst då hon fortf går på bete i DALBY och är ute om natten och har inte möjlighet att komma in..pust..

Hela himlen lyste så mycket de blixtrade.

Log spänd i sängen då jag visste inte vad honda gjorde tänk så är hon jätte rädd..

Men jag har vaknat och ingen har ringt om någon försvunnen häst eller så sådet är nog bra med dom(hoppas jag)

 

aja ha de bra pusshaj!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gina - 12 november 2010 21:31

Nu kände jag att de var dags,jag har fått nog av bloggplatsen problem alltid...   så nu ska ni gå in på hädanefter http://ginaforsen.blogg.se !!!!! ...

Av Gina - 12 november 2010 20:57

Tyvärr har ej haft ork att blogga,de blir ganska tråkigt ibland för jag vet inte vad ni vill läsa om ?vill ni höra någon åsikt om sakerr eller så?? :)     Det har hänt lite grejer sen sist iallafall som första tävlingen och första prisutdelning...

Av Gina - 31 oktober 2010 16:23

red jag ut en runda påp 50 min i de varma vädret :O   utvärdering: I början av rundan var hon loj och inte alls på arbetshumör.. Men hon var jägtte duktig,på denna rundan har jag alltid fått hoppa av då hon vägrat gå vid vissa tillfällen men ...

Av Gina - 31 oktober 2010 16:13

IDAG lastade vi för andra gången :D   idag så hade jag spöet direkt bakom och parerade när de behövdes,de tog nog två minuter sen var hon inne haha! Så himla duktig i ungefär 30 sec höll hon på att dumma sig(stegrade och hoppade åt sidan(de är ...

Av Gina - 31 oktober 2010 15:57

Igår hoppade jag igen!   Hoppade som ett S med enkel hinder.   Mamma filmade som ni snart kommer kunna se ;)   Utvärdering: Honda kändes seg och lyssnade inte alls för ytter när jag red fram,även dom första sprången vek hon sig utåt men...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards